کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس
سرخط خبرها

امیر ایرانی: افزایش شعاع عملیاتی نداجا در تمام حوزه‌ها| توانمندی ساخت انواع زیردریایی‌ها را داریم| حضور در دریای سرخ چیز جدیدی نیست

  • کد خبر: ۱۱۹۰۹۲
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
امیر ایرانی: افزایش شعاع عملیاتی نداجا در تمام حوزه‌ها| توانمندی ساخت انواع زیردریایی‌ها را داریم| حضور در دریای سرخ چیز جدیدی نیست
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور و عملیات‌های بین‌المللی نیروی دریایی گفت: بیش از ۲۷۶ مورد درگیری مستقیم داشتیم و خیلی از کشتی‌هایی که در این درگیری‌ها نجات پیدا کردند و دست دزدان دریایی و تروریسم دریایی نیافتادند ایرانی نبودند و به همین خاطر است که مورد تقدیر سازمان‌های بین المللی قرار گرفتیم.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگوی تفصیلی با شبکه العالم به رونمایی ناودسته پهپادبر اشاره کرد و گفت: این توانمندی بیشتر در حوزه فضای بالای دریاست و باعث می‌شود شعاع عملیاتی خود را در تمامی حوزه‌ها افزایش دهیم. در این بخش ما از سه نوع پهپاد استفاده کردیم که از نظر ساختاری از پهپاد‌های شناسایی، رزمی و انهدامی تشکیل شده‌اند و نقطه قوت این مساله هم سامانه فرماندهی کنترل این پهپاد‌ها قابلیت انتقال از یک شناور به شناور دیگر و حتی شناور به خشکی و خشکی به شناور را دارد و همچنین پهپاد‌ها هم همین توانمندی و ظرفیت را دارند که از یک محیطی بلند شوند و ماموریت‌شان را در یک محیط دیگری انجام بدهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره تشکیل یگان ویژه اقیانوس‌ها در این نیرو گفت: امروز منافع، منابع و شاهرگ‌های اقتصادی ما در محیط‌های اقیانوسی گسترده است و از همین رو خطوط کشتیرانی ما نیاز به محافظت و پشتیبانی دارد. به همین جهت برقراری امنیت دریایی برای خطوط کشتیرانی ما باعث می‌شود آن محدوده‌ای که ما حضور داریم امنیتش برقرار شود؛ پس کشور‌های دیگر هم می‌توانند استفاده کنند. این نقطه برجسته‌ای است که چندین بار در سال جدید میلادی توسط سازمان ملل مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: به دلیل نوع و میزان فعالیتی که داشتیم و توانستیم امنیتی را برای دریانوردان برقرار کنیم. عمده ماموریت‌های ما بشردوستانه است. نیروی دریایی ارتش برای دنبال کردن دیپلماسی دفاعی و برقراری این امنیت نیاز به تجهیزات پیشرفته دارد، این تغییر ساختاری در نیروی دریایی جدید نیست و تغییر ساختاری ما استقرار در همه پهنه‌های اقیانوسی جهان با تشکیل فرماندهی‌های مستقل است که بتوانند تجهیزات و نیروی انسانی خود را مدیریت کنند تا ماموریت‌های ابلاغی را انجام دهند.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به حضور نیروی دریایی ایران در دریای سرخ افزود: ما هم مانند سایر کشور‌های دنیا در دریا منافعی داریم که اولین و ساده‌ترین منافع بحث خطوط کشتیرانی و دریانوردان ما هستند که در حوزه تجاری و نفتکش درحال فعالیت هستند و نیاز به پشتیبانی و حمایت دارند. در کنار این مساله نیز گا‌ها بعضی خودبزرگ بینی‌ها را داریم که حتما باید به آن‌ها پاسخ داده شود. در مورد حضور ایران در دریای سرخ و ادعا‌های رژیم صهیونیستی نیز باید بگویم که به نظر می‌رسد آن‌ها در خواب عمیقی بوده‌اند و خیلی دیر از خواب بیدار شدند، حضور ما در دریای سرخ چیز جدیدی نیست. ما دو دهه است که در محدوده شمال اقیانوس هند حضور مداوم داشته‌ایم.

وی به ماموریت‌های نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی اشاره کرد و افزود: ما بیش از ۲۷۶ مورد درگیری مستقیم داشتیم و کشتی‌هایی که در این درگیری‌ها نجات پیدا کردند، یا به دست دزدان دریایی نیافتادند و یا اسیر تروریسم دریایی نشدند، خیلی از آن‌ها ایرانی نبودند و به همین خاطر است که مورد تقدیر سازمان‌های بین المللی قرار گرفتیم. ما آنچه را که در قالب امنیت و آرامش است به همه هدیه کرده‌ایم و این سیاستی است که ابلاغ شده و ادامه خواهد یافت.

دریادار ایرانی همچنین به دستاورد‌های نیروی دریایی در حوزه زیرسطحی اشاره کرد و اظهارداشت: حوزه زیر سطح هم، چون حوزه سطحی در حال فعالیت است امروز این توانمندی را در اختیار داریم که انواع زیردریایی‌ها را در صحنه عمل بسازیم و بکار بگیریم. ما امروز در سه کلاس زیر دریایی تجهیزات در اختیار داریم و در همان حوزه زیرسطح هم بحث‌های تحریمی به شدت بیشتر است؛ چون زیردریایی یک سلاح بسیار خطرناک است و وقتی که قوس می‌کند، پیدا کردنش دیگر راحت نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->